چگونه به وزن دلخواه خود برسیم؟

این روزها توصیه‌های زیادی در باب کم‌ کردن وزن از در و دیوار فضای مجازی سر ریز می‌شود. هر کس برای خودش روشی را روی داریه می‌ریزد. روش‌هایی که هر کدام بعد از مدتی شما را خسته و‌ درمانده به سمت نقطه‌ی شروع سوق می‌دهد. اینجا می‌خواهم روشی بسیار مفید و ارزنده را برایتان بازگو کنم.

این روش با تحقیق فراوان از «لجبازی‌های دوران کودکی» گرفته شده است.  مطمئن باشید که با خواندن توصیه‌های زیر تمام آنها در بند‌بند وجودتان نهادینه می‌شود. پس با دقت فراوان آنها را مطالعه کنید. و از وزن مطلوب خود لذت ببرید.

روش‌های به روز شده:

  • بالشت و پتو یا هر رواندازی که از آن استفاده می‌کنید را دوست همیشگی خود بدانید. تا آنجا که در توان‌تان است به دوستان‌تان وفادار باشید. از آن‌ها جدا نشوید. تنها دوستان هستند که چربی‌هایتان را نوازش می‌کنند.

 

  • هر ساعتی که از خواب بیدار شدید به دوستان دیگرتان، یخچال و کمد تنقلات سری بزنید. منتظرتان هستند تا دستی به سر و گوش‌شان بکشید. آنها را از مواد مضر پر کنید تا همیشه به رشد سلولیت‌هایتان کمک کنید.

 

  • بعضی‌ها برای تنقلات‌شان از سبزیجات یا دانه‌های مغزی استفاده می‌کنند. مگر بلا نسبت شما، ما بز هستیم. سبزیجات برای چهارپایان است. هر وقت در آن قالب به این دنیا آمدید بی‌مزگی‌شان را بچشید. در مورد دانه‌ها هم اگر حسابی شور و بو داده باشد خوب است. در غیر اینصورت بهتر است غذای سنجاب را از چنگ‌ش در نیاورید.

 

  • مثل گربه از آب دوری کنید. بدترین دشمن‌تان است. او نمی‌گذارد چربی‌هایتان مواد لازم را طلب کنند. هر وقت احساس تشنگی کردید، فقط کافی‌ست کمد تنقلات پُر و پیمان‌تان را باز کنید. بقیه را بسپارید به دست سلولیت‌ها. هر آنچه آنها تقاضا کردند فورن به‌شان برسانید. آنوقت خواهی دید در همان لحظه هم تشنگی‌تان بر طرف می‌شود هم انسان شادتری خواهید بود.

 

  • توصیه‌ی دیگر برای رفع تشنگی، نوشابه‌های گازدار است. بخصوص رنگی‌شان. که رنگ به زندگی‌تان می‌دهند و عشق را در لب‌هایتان جاری می‌کنند. نوشابه را در یخچال قرار دهید تا همیشه خنک باشد. کوچکترهایشان را در فریزر بگذارید تا موقع خارج شدن از منزل در فصل گرما برای رفع عطش به دادتان برسند.

 

  • اولِ روزتان را با شیرینی‌های قنادی سر کوچه شروع کنید. از شب قبل آنها را آماده در یخچال‌تان بگذارید. به کالری‌ای که دارند فکر نکنید. دنیا دو روز است. تا می‌توانید بلمبانید. آنقدر بخورید تا جای نفس کشیدن‌تان تنگ شود. آنوقت است که سیر شده‌اید. تازه این را بدانید که روی هر سیری شصت لقمه‌ی دیگر جا دارید.

 

  • ساعت غذا خوردن‌تان را نامشخص رها کنید. هر موقع که وقت داشتید غذا بخورید. ولی سعی کنید تند و سریع لقمه‌ها را ببلعید. نگذارید جویدن شما را از بقیه‌ی کارهای روزانه عقب بیندازد. اگر وقت داشتید ولی گرسنه نبودید کافی‌ست «کانال جم فود» را ببینید یا «هشتگ‌های خوراکی» را در اینستگرام دنبال کنید. به راحتی گرسنگی کاذب به سراغ‌تان می‌آید.

 

  • در موقع غذا خوردن با مبایل بازی کنید، پست‌های فضای مجازی را بخوانید یا فیلم‌های هیجان‌انگیز ببینید. به این ترتیب چاشنی خوبی برای غذا خوردن‌تان فراهم کردید. قانون شصت لقمه را به یاد داشته باشید.

 

  • برای دلچسب‌تر کردن غذا یک قالب کره به برنج‌تان اضافه کنید. همیشه نمکدان در دسترس‌تان باشد. بگذارید زندگی‌تان با نمک شود. قاشق غذای‌تان را پر کنید. باید دو طرف لپ باد کند. نگران نباشید برای پایین دادن این حجم در دهان توصیه‌ی بعدی را جدی بگیرید.

 

  • ما بین لقمه‌ها حتمن نوشیدنی بخورید. ترجیحن نوشابه. نداشتید شربت‌های غیر سنتی. خواهشن مدرنیته باشید. بلافاصله بعد از هر لقمه (دو برابر دهان) یا قاشقی (کود شده) که در دهان می‌گذارید با نصف لیوان نوشیدنی آن را بخیسانید تا راحت‌تر راهی گلو و دیگر تونل‌ها شود. بگذارید معده فعالیت زیاد از حد داشته باشد. این به نفع خودش و دیگر اعضای داخلی بدنتان است.

 

  • هنگامی که لقمه یا قاشق را در دهان‌تان گذاشتید، بلافاصله مراحل آماده کردن سری بعدی را اجرا کنید. لقمه پشت لقمه یا قاشق پشت قاشق بالا بروید. تازه لابه‌لای آن هم می‌توانید از تنقلات همراه غذا استفاده کنید. فقط شش دُنگ‌ مواظب باشید دهان نفس نکشد. اگر یک هم‌ صحبت بتوانید در موقع غذا خوردن پیدا کنید که دیگر خیلی عالی‌ست. چون با غذا کلی هوا هم وارد بدن‌تان می‌شود.

 

  • بر خلاف توصیه‌ای که برای اعضای داخلی داشتم، به اعضای بیرونی استراحت دهید. تا می‌توانید خودتان را در مبل فرو برید یا به صندلی محل کارتان بچسبید. خدا را شکر با پیشرفت تکنولوژی امکان سفارشات آنلاین بدون کوچکترین تکان خوردنی فراهم شده. پس از تکنولوژی استفاده بهینه داشته باشید.

 

  • از راه رفتن در منزل بپرهیزید. بگذارید ماهیچه‌های پایتان شُل و رها باشند. برای کنار آمدن‌تان با این روند، خانه‌ی خود را پر از اثاث بی‌مصرف کنید. بدین ترتیب بهانه‌ی خوبی برای راه نرفتن دارید. به خودتان سخت نگیرید. همینکه نشسته‌اید هم در حال کالری سوزی هستید.

 

  • هر چند وقت یکبار وسط روز دراز بکشید و به خود استراحت دهید. تا برای ادامه‌ی روز انرژی کسب کنید. البته این جدا از خوابیدن واجب بعد از غذاست. حتمن بلافاصله بعد از غذا دو ساعت بخوابید تا چربی‌ها راحت به مقصدشان که تجمع سلولیت‌ها است، برسند.

 

  • به طور کلی کلمه‌ی ورزش را از زندگی خود حذف کنید. مگر قدیمی‌های‌مان باشگاه می‌رفتند؟ یا اصلن می‌دانستند ورزش چیست؟ ولی همانطور که می‌دانید عمری طولانی‌تر و بدنی سالم‌تر داشتند. دیگر ما به سبک زندگی یا نوع غذا خوردن‌شان کاری نداریم. زمانه عوض شده.

 

  • در مورد شام که دیگر توصیه‌ی بزرگان است. شام را کامل و چسبیده به زمان خواب میل کنید. هر چه شام پر چرب‌تر باشد خوابی راحت‌تر با فرکانس خروپف بالاتری دارید. برای دیدن خواب‌های شیرین از خوردن دسر بعد از غذا دریغ نکنید. نگران نباشید با یک چای لب‌سوز، لب‌دوز، قند پهلو همه را می‌توانید بدون توقف به معده روانه کنید.

 

  • همانطور که گفته شد بعد از شام بی‌درنگ به رختخواب بروید ولی یادتان باشد مراحل شام و خواب بعد نیمه شب است. عمر کوتاه است سعی کنید تا بیشترین حد امکان بیدار بمانید.

 

با اجرای توصیه‌های فوق در زندگی از وجود خود کاملن لذت خواهید برد. بخصوص اگر دور آینه و ترازو خطی قرمز بکشید.

شما چه توصیه‌هایی برای رسیدن به وزن دلخواه دارید؟

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *